Monday 12 October 2015

Tips Atasi Gangguan di Pagi Hari

5 Cara Agar Semua Aktiviti Masa Pagi Berjalan Lancar Tanpa Gangguan si Kecil


 


Pagi hari merupakan waktu yang sibuk bagi setiap ibu. Sebab, banyak sekali yang harus kita selesaikan di pagi hari, mulai dari menyiapkan keperluan suami sebelum berangkat ke tempat kerja, menyiapkan makan mandikan anak, keperluan si kecil dan keperluan kita sendiri. Segala kesibukan ini belum termasuk kalau si kecil terbangun dan menggangu di pagi hari ketika kita sedang sibuk-sesibuknya.


tipa atasi gangguan


Untuk menghindari gangguan dari si kecil yang bangun lebih cepat dan bercerewet di pagi hari, membuat segala pekerjaan kita menjadi terbengkalai!


berikut 5 cara yang boleh anda lakukan, jom semak!


 


Bangun Sebelum anak Kecil Bangun


Solusi terbaik untuk menghindari gangguan manja si kecil di pagi hari yang sibuk adalah dengan bangkit lebih awal dari si kecil. Seperti katakan dari laman web allwomenstalk.com, cuba sedaya upaya untuk bangun 2 jam lebih awal dari si kecil dan siapkan segala yang perlu Anda siapkan sebelum suami dan anak-anak berangkat kerja dan sekolah. Jika Anda bangun di waktu yang sama dengan si kecil, maka bisa dipastikan Ada akan memiliki aktivitas yang super sibuk.



Siapkan Sarapan Simple yang mungkin


Agar aktiviti pagi tidak semakin padat, Anda tidak perlu menyiapkan menu sarapan yang memakan terlalu banyak waktu persiapan. Siapkan sajian menu sarapan yang simpel dan tidak banyak memakan waktu seperti roti dan susu. Jika keluarga Anda tidak terbiasa dengan roti dan susu, Anda bisa mengganti menu sarapan dengan nasi goreng, atau nasi dan telur mata.


Yang terpenting, pastikan waktu Anda tidak terfokus untuk menyiapkan menu sarapan saja. Sebab masih banyak pekerjaan yang harus Anda selesaikan selepas ni


 


tips atasi gangguan pagi


 


Siapkan semua pakaian dan Keperluan Suami dan Anak-anak Pada Malam Hari


 tips atasi gangguan pagi hari


Sebelum tidur, mintalah suami dan anak-anak Anda menyiapkan segala keperluan mereka untuk esok hari. Dengan menyiapkan segala keperluan pada malam sebelumnya, ini akan mengurangi kesibukan dan kesibukan Anda di pagi hari.


 


Letakkan Segala Keperluan di Tempat yang Sama Setiap Hari!


Hahahah yang ni mesti ramai yang kantoi kan?


Being organized adalah salah satu cara meringankan kesibukan di pagi hari Anda. Jika Anda membiasakan diri Anda dan keluarga untuk meletakkan segala keperluan untuk esok hari di tempat yang mudah dan sama setiap harinya, sedikit dari waktu Anda tidak akan terbuang dengan mencari-cari barang yang lupa ditaruh di mana.


 


Disiplin dengan Jadual Si Kecil


Banyak pekerjaan yang masih menunggu untuk di selesaikan setelah suami dan kakak si kecil berangkat ke tempat kerja dan sekolah, tapi si kecil masih kekwat tidak mau bangun dan mandi sementara jam masuk playground si kecil tinggal sebentar lagi.


 


Tenang, jangan panik. Untuk menghindari si kecil yang cerewet diajak ke sekolah seperti ini, Anda harus membuat jadual yang boleh mendisiplinkan si kecil. Jika Anda disiplin dengan jadual yang Anda buat dan memastikan si kecil tahu akibat yang akan ia terima jika ia tidak disiplin, aktiviti pagi Anda pasti lebih ringan dan mudah untuk dijalankan.


 


So macamana? Dapat tangkat tak tips ni, membantu tak? Hihihihi semoga tak kelam kabut lagi macam hari-hari biasa okey?



Tips Atasi Gangguan di Pagi Hari

No comments:

Post a Comment