AMARAN : Kandungan teks ini mengandungi illustrasi yang memberangsangkan. Tujuan hanya untuk pendidikan. Jika anda berumur bawah 18 tahun, sila tutup laman web ini.


Posisi seks yang tepat mempengaruhi kualiti hubungan suami isteri, demikian salah satu isi kitab seks Kamasutra yang mengajarkan beberapa gaya seks. Tujuannya adalah agar pasangan suami isteri tidak melakukan posisi yang sama sahaja ketika sedang berhubungan intim.


Posisi seks kamasutra


Ada banyak sekali manfaat seks bagi kehidupan spiritual maupun kesihatan. Dalam Kamasutra dijelaskan bahawa prinsip seksualitas adalah sebagai esensi keberlangsungan hidup manusia.


Hal yang sama juga diajarkan di China. Keharmonisan dan keseimbangan adalah prinsip hidup yang sudah lama dipegang kuat oleh warga di sana. Begitu pula dalam soal seks, ajaran Tiongkok mengajarkan untuk tidak hanya memperhatikan hal-hal yang bersifat fisik tetapi perlu juga menjaga keharmonisan dari sisi cinta, etika, seni dan alam.


Prinsip-prinsip percintaan sudah diperkenalkan lama sekali di peradaban China kuno seperti Fengshui dan Tao. Bahkan beberapa kitab juga mengajarkan posisi seks ala Taoisme yang sangat bermanfaat bagi kesihatan. Prinsipnya sama dengan yang diajarkan dalam kitab Kamasutra, perlu ada keharmonisan, keselarasan dan keseimbagan dalam hidup termasuk dalam urusan seks.


Ada banyak kitab suci di Negeri Tiongkok yang disusun sejak jaman kerajaan dulu. Beberapa kitab tersebut membahas segala detail mengenai seks dan menjadi rujukan perilaku yang mesti dituruti di jamannya. Di jaman sekarang, petunjuk-petunjuk dalam kitab tersebut masih berlaku dan terbukti memang sangat bermanfaat untuk meningkatkan keharmonisan dalam rumah tangga.


Di bawah ini terdapat 12 posisi seks ala Kamasutra yang perlu diketahui oleh semua pasangan suami isteri. Gaya seks tersebut dilengkapi dengan beberapa gambar agar lebih mudah dipelajari.


1. Posisi Telentang


Posisi ini sangat baik dilakukan di atas ranjang yang empuk. Wanita di bawah lelaki telentang dan bersikap pasif selama hubungan seks berlangsung. lelaki di atas menopang tubuhnya menggunakan lutut dan kedua lengannya. Kaki dan lutut wanita terangkat mendekati kepalanya.

Posisi seks telentang


Posisi seks kamasutra telentang

Gaya ini sangat baik untuk penetrasi sebab Miss V (Vagina / Faraj) wanita akan terbuka lebar sehingga penis mampu masuk dan menancap lebih dalam. Posisi hubungan kelamin seperti ini memungkinkan lelaki mengeksplorasi bagian tubuh wanita yang lain saat bercinta.


 


2. Posisi Tidur Miring


Posisi seks tidur miring


Posisi kamasutra tidur miring

 


Posisi ini terlihat sangat menyenangkan dimana lelaki dan wanita tidur berdampingan di atas ranjang dimana wanita mengambil posisi tidur miring dan lelaki melakukan penetrasi dari belakang wanita. Jika lelaki berada di sebelah kanan lelaki, maka kaki kanan wanita diangkat dan diletakkan di atas kaki lelaki.


 


3. Posisi Berayun kaki


Posisi seks berayun kaki


Posisi seks Kamasutra kaki berayun

 


Gaya ini dilakukan dengan cara wanita duduk di tepi tempat tidur atau Kerusi tanpa lengan sambil mengayunkan kakinya, lelaki berdiri dihadapan wanita. Saat penetrasi wanita boleh membantu lelaki dengan menggoyangkan pinggulnya ke kiri atau ke kanan sementara lelaki boleh melakukan goyangan maju mundur secara konstan. Kekurangan posisi seks ini adalah lelaki harus mengalami orgasme dan ejakulasi sambil berdiri yang umumnya tidak disenangi lelaki.


 


4. Posisi kaki di Bahu


Gaya seks kaki di bahu


Gaya seks kaki di bahu

Mirip dengan posisi kamasutra wanita telentang di nomor satu, perbezaannya di gaya ini kaki wanita bersandar di bahu lelaki. Miss V akan terbuka lebar dan penis boleh masuk lebih dalam ke vagina. Kelemahannya lelaki harus memiliki tenaga ekstra untuk menahan beban kaki di pundaknya.


 


5. Posisi Duduk di Kerusi


gaya seks duduk

Gaya seks duduk di Kerusi

Gunakan Kerusi tanpa lengan supaya aktifitas seks lebih bebas. lelaki duduk di Kerusi tersebut sementara wanita duduk dipangkuan lelaki. Agar posisi lebih menyenangkan, wanita sebaiknya memeluk erat tubuh lelaki sambil melakukan gerakan naik dan turun atau maju mundur. lelaki boleh membelai dan menciumi bibir wanita atau boleh juga membantu gerakan wanita dengan memegang pinggulnya.


Gaya ini boleh dilakukan dengan cara saling berhadap-hadapan atau boleh juga dengan wanita membelakangi lelaki. Posisi seks kamasutra ini akan lebih menyenangkan jika dilakukan di depan cermin sehingga pasangan dapat melihat bayangan tubuh masing-masing dari sudut yang berbeda.


 


6. Posisi Bercangkung


Posisi seks cangkung

Posisi seks cangkung

Gaya ini termasuk sulit dilakukan kerana berhubungan sambil cangkung. Wanita bercangkung di atas permukaan yang keras, kemudian lelaki di depan wanita berusaha melakukan penetrasi. Walaupun agak sulit, posisi ini tetap memungkinkan untuk dilakukan.


 


7. Posisi Seks Duduk Di Lantai


Gaya seks duduk di lantai


Gaya seks duduk di lantai

Gaya ini adalah salah satu posisi hubungan yang paling nikmat. lelaki duduk dilantai sambil menjulurkan kakinya lurus di bawah Kerusi. Wanita yang duduk di Kerusi perlahan turun di pangkuan lelaki dan melakukan penetrasi. Untuk menambah tekanan, wanita boleh bersandar di Kerusi dan menambah daya dorong.


 


8. Posisi Duduk


Posisi seks duduk


Posisi seks duduk

Pasangan suami isteri duduk saling berhadap-hadapan dan saling memeluk satu sama lain. Kaki saling mengikat tubuh. Saat penetrasi tubuh bergoyang perlahan maju dan mundur. Saat akan orgasme peluk pasangan anda agar kedua tubuh saling menempel dan menyalurkan energi positif.


 


9. Posisi Bantal di Bawah Pinggul


Posisi Bantal di Bawah Pinggul


Posisi Bantal di Bawah Pinggul

Posisi seks ini adalah variasi dari gaya telentang di nomor satu. Agar lebih nyaman, letakkan bantal yang empuk persis di bawah pinggul wanita atau boleh juga diletakkan di bawah pantat. Posisi ini akan membuat Miss V semakin terbuka maksimal dan melengkung ke atas. Posisi ini sangat cocok dilakukan untuk wanita gendut atau lelaki yang memiliki ukuran penis pendek


 


10. Posisi lelaki Telentang


Posisi lelaki telentang


Posisi lelaki telentang

lelaki berada di bawah wanita dalam posisi telentang sementara wanita duduk di atas kedua paha lelaki dan mulai melakukan penetrasi dari atas. Wanita boleh juga menindih lelaki dan mulai saling bercumbu. Kedua tangan lelaki yang bebas boleh membelai dan memeluk tubuh wanita.


 


11. Posisi Seks Bersilang


gaya seks bersilang


gaya seks bersilang

Dalam posisi berbaring di atas ranjang, kedua kaki direntangkan sehingga kaki lelaki berada di bawah kaki wanita. Setelah itu wanita berusaha melakukan penetrasi dengan cara menekan kakinya ke arah kelamin lelaki.Setelah masuk, penis boleh digerakkan maju dan mundur.


 


12. Posisi Berlawanan Arah 69


Gaya kamasutra berlawanan arah


Gaya kamasutra berlawanan arah

Biasa juga disebut posisi 69 dimana kepala lelaki berada di kaki wanita saat melakukan penetrasi. Sudut penis di dalam vagina akan memberi stimulasi yang berbeda dari biasanya. Agar lebih mudah melakukan gaya seks ini, posisi wanita perlu lebih rendah sehingga tubuhnya terlentang sempurna di antara kedua kaki lelaki.


Demikian 12 teknik kamasutra yang mengajarkan beberapa posisi seks paling nikmat bagi suami dan isteri. Perlu diketahui setiap pasangan boleh mengembangkan dan mencari gaya seks terbaik yang mereka sukai sendiri. Yang terpenting dalam kitab Kamasutra adalah hindari melakukan hubungan seks yang monoron dan tidak harmonis.